sâmbătă, 20 septembrie 2014

Radu Nechifor



Ma straduiesc de atat timp sa-mi gasesc cuvintele pentru a reusi sa-l descriu pe acest om talentat si nici in momentul de fata n-am reusit.
Probabil nu stiti cine este Radu Nechifor ?Ei bine nici eu nu stiam pana acum 9 luni cand am avut onoarea si placerea de-al asculta live in minunatul meu concediu de la Paltinis. Sincera sa fiu initial cand am auzit ca va veni un tip care va canta cu naiul eram toti foarte sceptici . "Mama sa vezi ce naspa o sa fie nu puteau frate sa aduca si ei pe altul si tot asa ....''A aparut un barbat inalt, bine imbracat , tare frumos :)) si cu naiul in mana. De la primul acord publicul a fost cucerit :) , s-aq facut liniste in sala , si toata lumea era atenta la Radu si la naiul lui . Fermecati de Radu cantand la nai am ramas surprinsi cand a inceput sa cante si cu vocea si atunci eu una am devenit si mai fascinata. O voce clara, puternica, o voce care mi-a facut pielea de gaina .Mai pe scurt Radu Nechifor is the best . 
Si ajungem la intrebarea mea : Cine este Radu ? 



Radu Nechifor este un tanar naist, profesor si creator de naiuri   din Sibiu , a fost elevul mareului Gheorghe Zamfir, A inceput sa studieze muzica la varsta de 12 ani si a debutat pe scena in anul 2005 la Muzeul Satului iar primul sau contact cu  un public mai mare a fost in anul 1998. A intrat primul la catedra de nai a maestrului Gheorghe Zamfir in anul 2003 la  Universitatea de Muzica  Bucuresti.



A castigat numeroase premii la concursuri de specialitate, intre care marele premiu la concursul national “Strugurele de Aur” de la Alba-Iulia sau marele premiu la concursul de nai “Creation pour la Paix” desfasurat la Ateneul Roman din Bucuresti
Intre 2001 si prezent a concertat in multe tari ale lumii, printre care : SUA (Dallas), Canada (Winsor, London, Toronto, Montreal), Elvetia (Zurich, Berna, Basel, Olten, Luzern, Chur, St Gallen), Franta, Italia, Germania, Cehia, Grecia s.a.
Printre concertele sale reprezentative se regasesc urmatoarele :Toronto 2006, Dallas 2007, Elvetia 2008 – 2013, cu Gh. Zamfir la Geneva in 2010, “Selectiuni din muzica sferelor” 2011 “Povestea Naiului” 2013 la Sibiu si Povestea Naiului 2014.
Prea multa vorbarie strica as scrie probabil pagini intregi despre acest om si artist minunat insa va las si pe voi sa-l ascultati atat cu naiul cat si cu vocea si astept parerile voastre. 
Daca va placult please share pentru a-l face si mai cunoscut pe Radu .
 Mai multe detalii puteti gasi si pe pagina sa de facebook :https://www.facebook.com/radunechifor.naist/info

Mai jos regasiti cateva clipuri cu el . Enjoy :









Un comentariu: